Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

15. aug 2014

Soomevere

 
 Tahaksin küsida : kas selline koht nagu Soomevere on kellelegi tuttav ?

Soomevere küla on Viljandi maakonnas ja Võhma linnast sõita paar kilomeetrit Põltsamaa suunas.
Kui mina 5 aastaselt sinna kolisin, siis oli Soomevere üks väga väga  tore koht elamiseks . Meile anti  4 inimese peale 1 tuba ja köök suures mõisamajas teisel korrusel .
All korrusel olid ruumid  kohalikuks klubiks, veel oli seal brigaadikeskus,  raamatupidamine, kino, toimusid tantsud ja spordiüritused ..  maja körval oli suur spordiplats... ja võrkpalliplats .Siis oli see veel "1 mai" nimeline kolhoos või siis" 9. mai "nimeline  kolhoos, mis hiljem sai Võhma kolhoosi nime .
 Mina seda ei mäleta ja netist ka pole leidnud midagi selle kohta ..
Soomeveres oli päris palju talusid, peresid, lapsi ja  noori ja Soomeveres oli ka algkool .   Soomeveres oli palju loomafarme- sigalad , karjalaudad , hobusetallid ... sepikoda ...  Inimestel oli tööd ja ka meie lapsed saime suviti seal põldudel  raha teenimas käia, kõplasime kaalikaid, korjasime kartuleid, hiljem, kui kasvasime, siis  tegime heinaküünides tööd ...
 Minu kodu oli Soomeveres aastast 1960- 71  - siis asusin õppima Tallinasse ja peale kooli lõpetamist asusin seal ka tööle ... ja kolme aasta pärast abiellusin ja kolisin Viljandisse mehe juurde .
Praegu on Soomeveres paar inimest ( väga vähe) veel jäänud, keda mina tundsin oma lapsepõlvest , teised on kõik surnud . 
Küla on  ikka alles ja see maja kus mina elasin on ka veel alles ...


 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar