Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

16. märts 2016

Soolaleivapidu


Soolaleivapidu

 

 Üle pika aja saime naistega kokku ja pidasime minu juures viimaks ometi  soolaleivapidu .. Remont löppes juba jõuludeks aga polnud aega enne tulla köigil on töögraafikud ja muud tegemist ja ajagraafikut kokku panna on väga raske ..

                Oli nii tore jälle üle pika aja kokku saada oma kallite sõpradega Kuna eelmine aasta oli  minu korteris remont, siis terve eelmine aasta   ei pidanudki me  minu pool pidulikke koosviibimisi.  Sain ise teisi rohkem külastada.   Aga nüüd viimaks ometi said naised oma graafikud nii sätitud, et kõigile sobis ja panime aja paika . Kahjuks ikkagi Tiina jäi haigeks ja ei saanudki tulla.  

Naised olidki kella 5 aeg  platsis ja  minul enam vähem  söögid valmis ja  ootasin juba . Natukene aega vaatasime remonti ja naised konstanteerisid fakti, et lihtne ja ilus … Väga meeldisid neile põrandad ja köögi uued kapid .. Kõik ,kõik uus , ilus puhas, läikiv .


 

Naistel olid vaatamata minu hoiatustele et ei midagi pole vaja kaasa tuua ,  ka kingitused kaasa võetud, kuna varsti munadepühad- siis Madel oli igaühele kaasa võetud   tibuoksad ja kaunistatud munad .. Madel oli ka valmistatud luuletus mille ta siis meile pidulikult ette kandis .




Annelil oli suur purk Ivassi heeringat,  mis me pidime omavahel ära jagama ja   minule pakikene  lihavõttepühadeks, kus oli sees  ilus kollane salvrättide komplekt ja kaart ja kana ja kukk portselanist .

 



Helgi oli käinud just reisimas Gdanskis (Poolas)   ja tema tõi sealt meile igaühele   kokkupandava  poeskäimisekotikese
 kokkupandud
 





lahti võetult hästi suur ja mahutav ,just õige poeskäimise kott ja vett mitteläbilaskvast  kangast




 ja minule  lõhna Pani Walevska,  kuna ma tellisin ”Bõt mozhetit” aga seal seda polnud  kahjuks, aga see lõhnaõlipudelikene oli väga ilus ja hea ka

 

  Ja igaühele tõi Helgi Gdanskist ka kaks  ”Lehmakese” kommi,  ka Poola toode ikkagi, nii ilusas paberis .

Mis siis ikka, söögid panime laua peale ja  tükk aega oli  ainult vaikset söögiriistade klõbinat kuulda, kellelgi polnud mahti jutustama hakata . 
 
Valmistasin ahjukana, rakvere grillvorstikesi ahjus ja saaremaa suitsuviinereid, hapukapsast kartulit, vinegretti , kurki tomatit , heeringat hapukoorega ja sibulaga  ja seened -mis  tellisin, et Helgi poest tooks .

 Siis hakkasime kuulama Helgi muljeid Gdanskist ja reisist ja  rääkisime   oma elust ja olust ja  sellest reisist mis Annelid eest ootab reedel juba  Taimaale .

Lõpuks tõdesime, et me oleme ikka niivõrd õnnelikud et oleme üksteiste jaoks olemas !

Mida ma teeksin ilma teieta?  

Me oleme nende aastatega kokku  kasvanud  ja suurteks sõpradeks saanud  me usaldame  üksteist ja teame, et ei reeda kunagi .  Kui oleme rääkinud  rasketest asjadest siis  teame, et edasi seda ei räägita .. 

Siis hakkasime kohvi keetma

 Kohvilaud ja magustoidulaud  oli ka "nagu äke". Helgi tõi kaks kooki eesti poest …. meekook ja  maasika- jogurtikook .
ja
njamma oli

 


Minul oli Eero toodud tort  ja keeks mille ma eelnevalt olin  sulatatud shokoladiga üle valanud .. tahtsin ka mandlitega üle puistata aga siis vaatasin ,et mandleid polnudki . Noh jäi siis nii .

                Peale kohvitamist läksime emakeele päevale  (14 märts ) pühendatud  etteütlust tegema , mul oli valmis pandud   pliiatsid pastakad ja paberid ja trükkisin kõigile välja õige variandi mille järgi nad said pärast etteütlust oma vigu parandada .   Ei hakanud sundima kedagi oma vigu  üles lugema  igaüks sai teha seda individuaalselt ise  Ja  siis tegime ka ära .

Me oleme ju kõik üle 10, 16, 24 aasta elanud Soomes, aga eesti keel on ja jääb .

Naised olid äraarvamata tublid .  Paar viga tuli ikka igaühele sisse, aga olid rasked sõnad ka.

  Vaatasime minu  vanema poja pere puhkuse albumeid ja   jutustasime veel  suures toas  diivanil lebades, sest kõhud olid kõigil nii täis  . Märkamatult jõudis õhtu kätte ja naised asusid koduteele mina aga lükkasin nõud  nõudepesumasinasse ja  varsti oli mul ka kõik koristatud ja  toidud kappi pandud , ja sain veel vaadata oma lemmiksarja "Mustad lesed" Soome pealt( jätk )..

Oi , ma olen õnnelik, et mul on sõbrannad.

Aitäh teile armsad naised 


 

4 kommentaari:

  1. On tõesti imeline ja hea,
    kui on kaaslased,
    kes eales alt ei vea!

    VastaKustuta
  2. Jagan Sinu rõõmu, et remont lõpuks valmis.
    Jätkugu neid vahvaid koosistumisevõimalusi teil ka edaspidiseks! Hoidkem neid, kes on hoidmist väärt! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Väga väärt sõnad .. Ilusat kevadet sinule ja oi , öeldi, et homsest läheb hoopis külmaks .

      Kustuta