Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

14. märts 2016

E-etteütlus


"Adalbert, paks koer, kohvi ja moosi ja mustasõstraveinikastet pealikule ja kiiresti", hõikas zombistunud kambüüsiülemale  kippar Hillar Hurmav, mees, kel kallim igas Läänemeremaade sadamas.

Kõik mereaasta huvilised ja vegankruiislased tuleb Rohuküla- Heltermaa liinil ära vedada, ning barkassiga Hari Kurgus dokkimiseks pole aegagi. Mõtlik pootsmann, käes mõttetu kirjaplokk, kannab tekimadrused järjestikku munsterrolli . Marssallik e -resident sooritab aga mängus egomaniakliku kontraadmiraliga šahhi.
  saadetud enne vigade parandust  kohe peale kirjutamist ei googeldanud ega kontrollinud 

Tere, Nataly Soomest !

Aitäh, et osalesite Vikerraadio e-etteütluse võistlusel.

Siin on teie sisestatud algtekst koos kontrolltekstiga, mille lõpus on ka lisamärkused.

Sisestatud tekst:
"Adalbert, paks koer, kohvi ja moosi ja mustasõstraveinikastet pealikule ja kiiresti", hõikas zombistunud kambüüsiülemale kippar Hillar Hurmav, mees, kel kallim igas Läänemeremaade sadamas.
Kõik mereaasta huvilised ja vegankruiislased tuleb Rohuküla- Heltermaa liinil ära vedada, ning barkassiga Hari Kurgus dokkimiseks pole aegagi. Mõtlik pootsmann, käes mõttetu kirjaplokk, kannab tekimadrused järjestikku munsterrolli . Marssallik e -resident sooritab aga mängus egomaniakliku kontraadmiraliga shahhi.


Kontrolltekst:

"Adalbert, paks koer, kohvi ja moosi ja mustasõstra-veinikastet pealikule ja kiiresti!" hõikas zombistunud kambüüsiülemale kipper Hillar Hurmav, mees, kel kallim igas Läänemere maade sadamas. Kõik mereaastahuvilised ja vegankruiislased tuleb Rohuküla-Heltermaa liinil ära vedada ning barkassiga Hari kurgus dokkimiseks pole aegagi. Mõtlik pootsman, käes mõttetu kirjaplokk, kannab tekimadrused järjestikku munsterrolli. Marssallik e-resident sooritab aga mängus egomaniakliku kontradmiraliga šahhi.

Paralleelvõimalused:


  • Esimeses lauses on koma asemele lubatud panna ka hüüumärk ning "ja kiiresti" ette koma: "Adalbert, paks koer! Kohvi ja moosi ja mustasõstra-veinikastet pealikule, ja kiiresti!"
  • Mustasõstraveinikaste on lubatud kirjutada ka kokku.
  • Koma asemele võib panna ka mõttekriipsu siin: ... Hillar Hurmav - mees, kel kallim ...
  • Mereaasta huvilised võib kirjutada ka lahku Kontrollsüsteem oli leebe üleliigsete reavahetuste, tühikute ning erinevate jutumärgivormide suhtes.

Loodame siiralt, et e-etteütlusel osalemine oli teie jaoks huvitav ja hariv. Kui teil on kommentaare, soovitusi või lisaküsimusi, siis palun kirjutage laura.teder@err.ee.

Järgmise e-etteütluseni!
Vikerraadio



.

4 kommentaari:

  1. Tubli ja usin oled! Ma isegi ei üritanud, sest ehkki grammatikaga saanuks ehk hakkama, jääks mul tõenäoliselt kiirusest puudu. Käsitsi kirjutades kisuks käsi krampi ja arvutiklahvidel pimesi trükkimine ei ole sugugi nii hästi selge, et etteütluse tempos püsida.
    Toredat emakeelepäeva!

    VastaKustuta
  2. oli jah väga kiiresti loetud ette , aga jõudsin köik kiiresti trükkida pärast kui teist korda luges siis panin komasid ja sidekriipse .. heeh tegelikult oli kerge ... mul ikka paar lohakusviga ka aga ma ei hakanud pikalt heietama saatsin kohe ära nii nagu oskasin nii kirjutasin . jah pootsman oleks ikka pidanud teadma et ühe n iga

    VastaKustuta
  3. Ma oleks ilmselt esmase hooga "Läänemeremaade" üheks sõnaks kirjutanud ja ehk üle lugedes alles kaheks lahutanud (nagu "Läänemere lained"). Ja see Hillar Hurmav või hurmav mees ... vot seda oleks pidanud kuulmise järgi otsustama, kumb kirjapilt õige on!
    Aga Sa oled ju ikka ütlemata tubli, sest rääkimine on üks asi ja kirjutamine hoopis teine! Eriti neile, kes igapäevaselt ei ela nö aktiivses keelekeskkonnas!

    VastaKustuta
  4. Oli väga huvitav, ja ennast proovilepanev , Olen 16 aastat elanud Soomes ja suhelnud põhiliselt soome keeles, aga eesti keelt ei taha kuidagi unustada ja panen ennast iga aasta proovile . Mina ei googelda, ega kontrolli peale kirjutamist, vaid saadan töö kohe ära kui olen valmis saanud just seepärast, et vaadata milliseid sõnu kirjutan valesti ja et sellest õppida - ega muidu ju ei õpi, kui ei eksi ... seda katusega tähte s -(sh) mul pole klaviatuuril ja ma ei oska seda leida seepärast juba see _ shahhi. ma tean küll, et see kirjutatakse katusega s -ga , Mul oligi nii vähe vigu .õhtul tulid külla sõbrannad eestlased ja tegin etteütluse ka neile ..... meil oli nii vahva .....

    Minu arust ei olnud raske see aasta. Teksti loeti kiiresti ,aga jõudsin trükkida kahe näpuga . Ma ei oska 10-sõrme süsteemi . Kõik sõnad olid arusaadavad ainuke mida ma ei teadnud et admiralid ei ole KONTRAD vaid kontradmiral ei ole seda sõna kunagi elus kasutanud. Nüüd tean, inimene õpib kogu eluaja -sureb ikka lollina.

    Aitäh etteütluse eest et keegi viitsib midagi sellist juba aastaid korraldada , huvi on ju suur. Nii palju inimesi võttis osa.

    VastaKustuta