Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

2. jaan 2021

2 jaanuar 2021

  Kuupäevaga on raskusi  02012021 kõik kahed nullid ja ühed 

 20 aastat tagasi abiellusin   esimest korda Soomes . Soomlasega . 

 Kuupäev oli siis 02. 01.2001

 Olin just  asunud  siia Hämeenlinna  elama  19 detsembril 2000 .  Olin ka eelnevalt käinud vaatamas oma uut kodu.  Olin nii täis unistusi ja ootusi, et mõistus  oli peast kadunud . Olin nii õnnelik kui vähegi võib olla inimene, kes on esmakordselt näinud välismaa elu ...  kõik elu  tundus justkui uuena

 ja palju paremana  kui enne.  Aga kõik oli kuidagi võõras.   Ja alguses muidugi keel,  mis oli  veel täiesti   võõras ... kuigi õppisin  iga päev uusi sõnu juurde, läks aega, enne, kui suust tuli esimene pikk lause .. . Ja see, et sul pole kellegiga rääkida oma emakeelt -see muidugi  piitsutas takka õppimist ja oli stiimul teistest aru saada ... Olin nüüd nagu venelane Eestis  ---  Tegelikult  ei olnud,  mina olin teistsugune, mina hakkasin kohe õppima keelt ja kultuuri ja vaatama saateid telekast soome keeles ja õppisin ruttu juurde ja käisin asju ajamas  koos mehega, aga palusin teda, et tema ei ajaks neid minu eest vaid oleks kõrval ja vaataks,  kas ma saan õieti hakkama ja parandama kui vaja ..  

Tahtsin ise toime tulla kõigis ametiasutustes kus käisime ja   niimoodi sain ka kõvasti praktikat ..    samuti  korraldas mees mulle  ekskursioone läbi kogu linna kõndides (mitte autoga sõites ) ja näidates mulle kus mis on   ja nii  mitu korda, et minule sai linn selgeks . Vähemalt  need linnaosad kus asju käisime ajamas ja poodlemas  .  Vaatamata oma optimismile ja kohanemisvõimele   adusin siiski midagi, mis ei olnud mulle  sobiv.   See kultuur  - oli ikka paras ports kätte õppida ja leppida sellega  ...  käitumine  ja aru saamine  asjadest mis siin tundusid lasteaialapselegi selged tuli õppida ära . No võin ju näite tuua :

 Õunasüda käib bioprügikasti ja paberid käivad eri kasti ja klaastaara käib eri kasti ja patareid viiakse poe juurde   selleks ettenähtud kasti .   seda õpetasid mulle lasteaialapsed siin praktikal olles lasteaias  Väike asi aga kui pole sellest enne kuulnud  või kui  olen kuulnud siis mõtteviis on ikka pohuistlik et  mis see üks patareikene ikka teeb, kui ma viskan ta  kartulikoortega samasse prügikasti ... 

 See mõtteviis mis sisse süstitud  eelneva süsteemiga milles me elasime ...  Nüüd 20 aastat hiljem  ma ei kujutaks enam ettegi, et viskan klaasitükid või  katkise kruusi bioprügi hulka .  

  Samuti see, et kui tuuakse poest   koju kana  siis kananahk kistakse maha ja visatakse   biojäätmetesse .. Appi see oli  minu arust kuritegu .. Kananahk on ju kõige maitsvam osa kanast ..  kõige mahlasem ja rasvasem  ...     Nüüd ma enam nii ei arva .. 

 Selliseid pisiasju oli palju, millega tuli harjuda ja õppida  ja leppida . 

  sellised asjad tulid meelde seoses selle kuupäevaga , nii et täna mul nagu  pulmaaastapäev ka kuigi seda meest pole ammu elavate kirjas aga lehvitan tallegi pilvepiirile   tänuks et ta mind siia Soome tõi . 

 Helgi Sallo laul tuli meelde ... 

Hell, hell on arm nii hell  öö on küll pikk, kuid nii kiirelt käib kell.

On käes ju hommik pea  lahkud siis jälle - ma kindlasti tean.

Veel, veel mind suudle veel armsam, sest see palju rõõmu mul teeb.

Kes teab, mis elu toob  suudle mind seni kuni oleme koos.

REF:

Aastaid läeb  muutub halliks pea,

kuid me arm, see ei unune eal

Soov, soov mu ainus soov olla on täna veel sinuga koos

kes teab kas homme sind  kohtan ma veel või sa unustad mind 

Vii, vii mind kaasa vii  sinna, kus suvi ja päikesekiir.

Seal, kus on õnnemaan iial mu juurest ei lahku seal sa

REF:

Aastaid läeb  muutub halliks pea,

kuid me arm, see ei unune eal

 Hell, hell on arm nii hell öö on küll pikk, kuid nii kiirelt käib kell.

On käes ju hommik pea lahkud siis jälle - ma kindlasti tean.

Veel, veel mind suudle veel armsam, sest see palju rõõmu mul teeb.

Kes teab, mis elu toob suudle mind seni kuni oleme koos.

Täna tegin jälle lihapirukaid .. Neid nüüs meil süüakse hommikul ja õhtul ja tainast muudkui tuuakse  juurde et muudkui tee veel ja tee veel ..  küll on head soojad  lihapirukad ... 

 Telekast vaatasin täna vabaõhu lavastust  Säärast mulki ...  No lavastaja Kaili Viidase  töö oli ikka   väga julge ,  paljast peput ja ropendamist ja näkku sülitamist pole enne  nii avalikult näidatud. Ja mulle ei meeldinud  see kohutav ülemängimine ja karjumine ja hüsteeria  .. kuigi see võib olla lavastaja  taotlus ..  aga meeldis ka   Lauri Mäesepa  poolt mängitud mulgi mees .. 

Lavastused — Endla Teater 



 Aga üldiselt oli naljakas . ma ei ole kaua aega näinud eesti lavastusi .. vanasti ( see tähendab 20 aastat tagasi kui veel Eestis elasin), sai iga kuu  Ugalas käidud mitu korda .. kõik uuslavastused ära vaadatud koos sõbrannaga ... ..  

2 kommentaari:

  1. Tänapäevastest Eestis lavalaudadele toodavatest lavastustest on vaid käputäis niisuguseid, mida minusugune vanake suudab nautida. Liialt palju on kisa-kära-suitsetamist-ropendamist-vulgaarsust... Ma ei arva end küll mingis mõttes kunstikriitikute ridadesse, kuid eetika ja esteetika on kultuurist kadumas. Tõenäoliselt ei ole minul kui seni ikka teatrikunsti nautinud inimesel peagi enam asja teatrimajade uksi kulutada. Kahju küll, aga õnneks ei saa varemkogetud elamuste mälestusi mult keegi (peale kurja saatuse ehk) võtta!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. just Elina , see ongi tegelt rõve sedasi teisele näkku sülitada

      Kustuta