Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

15. jaan 2015

Tänu jumalale

http://www.postimees.ee/3056087/anvelt-laekvere-onnetus-naitas-puudujaaki-info-liikumises

Lugesin seda artiklit siit ja kommentaare ja ettepanekuid ja mõtisklusi ja õudusevärinad läbistasid mind.
 Aasta alguses selline kohutav õnnetus.  Tunnen kaasa omastele.
Ema põles kahe lapsega sisse majas kust oli elekter ära võetud  võlgnevuste tõttu , kuulsin sellest ka hommikuterevisioonis  ja arutlust et kas  on ikka väga eetiline ja õige võtta elekter majast kus on väikesed lapsed , sinna peaks üldse elektrit antama tasuta, kus on pere ja pisikesed lapsed ja  võtma ära suurte elektriäri bossidelt õigused tasuta oma garaazhi põrandat kütta .

Tundsin ennast kohe nii puudutatuna, kuna ka minu elu kõige jubedam  kogemus oli elada koos lastega keset külma talve -25  majas, kust võeti elekter ära.  Mees jooksis samal ajal elama armukese juurde ja kuna meil ka  ka küttepuid ei olnud  ka muid kui koorem märgi pakkusid,  siis oli ikka  keset talve ikka jube küll jääda lastega elektrita majja .
Mina pidin hommikul poole seitsme aeg  lahkuma  pimedast kodust  tööle ja  lapsed jäid  koju küünlavalgel ette valmistama ennast kooliteele ..
Kas te arvate et sain südamerahuga tööd teha, kui lapsed küünlaga kodus ...  ÕNNETUS JUHTUB JU SEKUNDITEGA ... Kohutav
  Kui hommikul ärkasin ja vetsu läksin siis tõdesin et jajah, nüüd on torud külmenudsest vett ei tulnud ... oli niivõrd külm  siis hommikuks olid torud külmenud saunaruumis ...  hakkasin köögis pliidi alla tuld tegema, aga puud muidugi  olid niisked ja tuld ei võtnud ... samuti saunas saunaahju kütma, kuna torud oli vaja lahti sulatada, et  vett saada - pesemiseks , joomiseks,  WC-s käimiseks ..
 Kell oli 5 öösel, kui seda hakkasin tegema, sest hommikuks oli vaja tööle jõuda ...
Saunas ajas saunaahi suitsu sisse ja pidin aknad lahti tegema ja tuulutama, et ise suitsuvingu sisse ära ei sureks ..  Torud olid vooderduse taga välisseina vastas  ja et nendeni jõuda oli vaja hakata voodrilaudu eest ära kiskuma sauna eesruumis, et siis kuuma vett neile niikaua peale valada, kuni torud lahi sulavad.  Ka see oli  jube  töö suitseva ahjuga saunaruumis ...  Oh issand jeesus kristus aita ... Nutsin ja rebisin neid kuradi laudu  seinast ja kirusin meest, kes  selle nõmeda tööga hakkama sai, et veetorud vastu külma välisseina paigaldas ja ei soojustanud neid ...
 Köike seda tegin pimedas  küünlavalgel, nutsin lausa  kõva häälega ...   Kuidagimoodi sain köögis tule pliidi alla ja hakkas vesi soojenema , vesi oli õnneks varutud eelmisel päeval, sest torud ju külmenud ja sealt vett ei tulnud ... Oh jube jube ...
 Siis kannuga vedasin vett saunaruumi ja hakkasin torusid lahti sulatama ...  panin sinna rätikuid peale ja ümber totrude, et kuum vesi kauem ümber püsiks .. Nii paari tunnise rassimise peale sain korda ja veetorud lahti õnneks siiski torud  ei läinud lõhki ... ¨

Minu  mees ja minu laste isa aga  mõnules samal ajal oma armukese juures Nuias  soojas korteris ja elektriga ... tema sai telekat vaadata ja  elektripliidi peal süüa teha .   Temal polnud sellest sooja, ega külma, et ta  mind  nii raskel ajal maha jättis.  Nüüd käib ja tuututab neile kes teda siis ei tundnud, et naine jättis ta maha ... 

 Käisin ka abi palumas Viljandi  haridusosakonnas Mändmaa proua jutul,  et raske on lastega  küünlavalgel õpppida ja üldse elada, aga Viljandi Haridusosakonnast ma abi ei saanud ...  Käisin ka praeguse sotsiaalministri  Helmen Küti jutul, ta oli siis Viljandi sotsioaalis tööl  ja mäletan kuidas ta väga tõrjuvalt ja isegi ma ütleks, et ebasümpaatselt minusse suhtus - umbes nii ,et  ise olete  süüdi ...
 Vanem poiss keeldus  üldse õppimast,  kui elektrit pole, nooremaga ikka istusime ja küünlavalgel õppisime .
  See kõik tuli nüüd meelde ja see, et samal ajal olid Viljandi elektrivõrgu bossidel maja kõrval garaazhiukse ees  elektriga soojustatud autotee, et auto saaks kuivalt ja puhtalt garaazi ja sealt välja ...

Aga elekter võeti nii ära, et 4 meest marssis sisse ja kohe elektrikilbi juurde ja  nokitsesid seal ja siis öeldi mulle, kes ma parasjagu  Riga vana masinaga pesu pesin  üleni  märg ja higine,  et siin on kilp rikutud ja elekter võetakse nüüd koheselt ära. Isegi pesu ei lasknud lõpuni pesta -tõprakari ...
Ma ei tea, kuidas ma selle üle elasin, ei tea, aga ega ma  niisama heast peast võimaluse tulles Soome ei kolinud , mitte hea elu pärast, vaid ikka sita ...  Aga sinna läks veel mitmeid aastaid aega, enne kui see õnn mu õuele  koputas ...
Vot mis mulle meelde tuli kui lugesin seda uudist tulekahjust,  kus naine kahe lapsega majja sisse põles ... Õnneks meie jäime ellu ... Tänu jumalale ...

pilt postimehest
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar