Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

15. nov 2010

Puhastus

 Draama kahes vaatuses


Eesti juurtega soome kirjaniku Sofi Oksaneni mitmeid auhindu ja kirglikku poleemikat pälvinud romaan "Puhastus" on leidnud Eestis elavat vastukaja Dramaatilise koega lugu võtab vaatluse alla sündmused Eesti lähiminevikust (1936-1992).

See näidend räägib kuidas Eesti rannakülas saavad tormiliste sündmuste keerises kokku kaks erinevat naist: kuuekümnene Aliide ja verinoor Siberist pärit Eesti päritolu neiu Zara.
Mõlemal on eri aegadel olnud kokkupuuteid nii vaimse kui füüsilise vägivallaga.
Lahti hargnevad minevikulood toovad päevavalgele kaua varjus hoitud perekonnasaaga.
Murranguliste ühiskondlike sündmuste foonil tõstatuvad olulised küsimused (sund)valikutest ja nende tagamaadest.
Kas kunagi tehtud ülekohut on võimalik heaks teha, mõista ja andestada?
Olgu kannatajaks pooleks siis üks inimene või terve riik.

"Puhastuse" toob lavale Eesti päritolu Londonis töötav lavastaja Liisa Smith, kellele see on teine lavastus Eestis ja Vanemuise teatris.



Esietendus  oli 18. septembril 2010 Vanemuise teatri väikeses majas.

Ja meie käisime vaatamas seda soomekeelset varianti Lahti linnateatris .. No vot, ma tahan nüüd seda vaadata ka eestikeelses esituses ja usun, et see on palju huvitavam veel , mulle väga meeldis kuigi tükk oli väga väga raske ja piinava sisuga, küüditamisest ja inimeste piinamisest …

Vahepael hakkas väga jube aga näitlejad mängisid hästi ja kogu järgmine päev olin veel selle teatri mõju all.

Käisime enne teatrit ka Lahtis suures poes ,ma niisama vaatasin ja istusin ei jõudnud seal ringi käia, enne teatrit istusime veel kohvikus jõime punaveini ja oli tore vaheldus … ja väga ilus oli seal teatri fuajees, olid nii ilusad kostüümid väljas .

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar