Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

17. märts 2014

Kingitus nimega headus


Öeldakse, et kinkida on suurem rõõm, kui ise kingitust saada.
Kas ikka on nii ?
Siis me oleme ju ikka ja ainult omakasu peal väljas ?  Valmistame omale ise rõõmu ? Egoistid oleme või ?
Mina ei ole selle peale enne mõelnud, et  see võib ka niimooodi olla .
Olen ikka tahtnud teistele rõõmu valmistada  aga äkki olen hoopis iseendale suuremat rõõmu valmistanud hoopis?
Vahel ongi nii et  sünnipäevalaps ei tunne kingitustest üldse rõõmu, aga meid on ju kasvatatud järgmise vanasõna järgi : Kingitud hobuse suhu ei vaadata .
Ise lugesin ja ka oma lastele õpetasin, kui nad olid väikesed, et kingituse eest tuleb tänada ja  kui saad kaks- kolm samasugust pliiatsikarpi kingituseks (nagu vanasti oli ), siis ei tohi öelda, et päh, mul on juba selline karp - siis kinkijal on paha meel, vaid tuleb hoopiski tänada ja öelda, et oh kui hea, et mul on nüüd kaks karpi pliiatseid , kui need ära kuluvad siis saan kohe uued võtta .
õnneks jõudsin seda selgitustööd teha enne sünnipäeva, sest oligi nii et mitu iniomest tõid samasugused  asjad lapsele ja mu üllatus oligi suur, et laps oskas kriitilise olukorra kohe ilusasti välja vabandada ja ei tekitanud kinkijale piinlikkust ...  Kas ma õpetasin valetama ? Ei, omaarust ikka seda et teisele inimesele ei tohi haiget teha psüühiliselt, muidugi ka füüsiliselt mitte. Ehk siis ma õpetasin HEADUST
 Ma ei tea siis,   kas me kingime  kingitusi tõesti ainult eesmärgiga ise rõõmu tunda . Ja loomulikult ootame, et ka kingisaaja tunneks rõõmu . Nii et kahekordsed egoistid?
Miks mul see mõte täna pähe lõi ? Ei tea .
Nii, et  nüüd ma omaarvates aiman  miks Soomes pole kombeks teha kingitusi nii ohtralt, kui Eestis . Siin kingisaaja tunneb nagu piinlikkust,on hämmingus, vähe ärritatudki, et ta sai kingituse  ja nad on vist  loobunud igasugustest  kinkimistest lihtsalt oma tervise nimel .
Et ei peaks ise tegema- ega vastu võtma . 
Jõulude aeg ka on kokku lepitud näiteks töökohtades et kas tehakse või ei tehta kingitusi , enamjaolt hääletab selle poolt et mitte teha , mitte sellepärast et neil pole raha vaid lihtsalt sellepärast, et keegi ei viitsi mõelda mida teisele kinkida ja igasugust prahti nad oma kodudesse lihtsalt ei  soovigi .  Isegi lepitakse kokku, et see asi PEAB olema selline mille saab ära tarvitada ( küünal , kohvipakk jne)

Nii et tuleb kinkida HEADUST , asju pole vaja . Nii nagu piltki ütleb ... Ole teise vastu hea . !
See polegi nii raske. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar