Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

22. apr 2014

Lenin on meiega


Siis kui mina veel noor olin, oli meie pea täis tuubitud väga palju propagandat.  Koolis õppisime Leninist laule ja korra ma isegi minestasin seda laulu lauldes,  see oli algklassides ja laul oli väga kõrges registris… Lee-niiin- ooonnn- mee-ee-ii-ee-gaaaaa-  maail-ma -val-gus- ta a a a a aa---- tu-le-vik- he- ge- on- meeee-ie eeees- kohutav siiamaani meeles .

Siis räägiti et Lenin oli väga hea õpilane ja hiljem väga heaja töökas inimene.  Jagas lastele suhkrut. Me pidime temast eeskuju võtma ja sama head olema , viisnurka kandma väikese Volodja pildiga …  Siis Pisi- Pedas oli meil kohutavalt range  ühiskonnaõpetaja Lillepruun  , kes oli vist ise väga  Lenini usku ja kui talle teadlikumad tüdrukud (olime siis 16-17 aastased) kuid mõnedel oli  siiski kodus ka teist juttu räägitud ja julgesid õpetajale vastu vaielda, siis ütles,  et üks sõna veel  ja panen kahe veerandi hindeks . Too tüdruk jäi siis vait kah. Ma mäletan seda kui eile.

Kui kooli lõpetamise järgi tööle suunati, siis muidugi oli meil kõige kasvatuse aluseks RAAMAT – Programm , mida pidime siis järgima ja seal sees oli ka lastele Lenini tutvustamine ja tema sünniaastapäeva tähistamine.

Noh mäletan, et siis aasta oli siis 1975 ,näitasin lasteaia lastele onukese Lenini pilte ja rääkisin, kui hea mees ta oli,  et homme 22. aprill on ta sünnipäev ja meie lasteaias suur pidu .

 Lapsed muidugi vaimustuses- sünnipäev ja pidu.

Minu esimesel   lastevanemate koosolekul,  mis ka kohe kevadel toimus,  räägib üks ema loo kuidas 22 aprilli hommikul laps ütleb emale :

” Emme kas meil kommi on ? Ma tahan lasteaeda viia sest Leninil on sünnipäev ja me peame pidu”
Ema siis vastu et :”Lenin on ju surnud

Selle peale arukas ja tark tüdruk Anu  vastanud : ”Aga kasvataja ütles, et ta elab meie südames ”

Mis selle peale kostate?

See lugu on mul siiani meeles ja see tüdruk Anu  on juba  44 aastane .

Nüüd enam lasteaedades sellist propagandat pole aga nüüd ju uued hullused millega lapsi mürgitatakse  arvutite ja  ja vägivaldsete mängudega, suurte koledate plakatitega linnades kus ka meie helge tuleviku kuulutajad poseerivad . Ehk siis vanasti  ei olnudki  see ”hea onukese Lenini” propaganda ja oktoobripühade tähistamine nii kole ja hull.

Kuigi jah praegu tagantjärgi kõik me siinpool Peipsi järve teame onukeste Lenini , Stalini ja Putini tegudest.

Kuid propagandamasina töö Venemaal teeb oma tegusid edasi ja  kaugel Uuralide taga peetakse ikka eestlasi fashistideks ja nüüd ka ukrainameelseid vaenlasteks nr 1.
Kohutav .
 

  
oktoobrilapsemärk
 
ja hiljem komsomolimärk
 

2 kommentaari:

  1. Propagandamasinad töötavad igal ajal ja iga riigikorra ajal. Kahjuks on see nii ja praeguste noortel on ehk raskemgi selles "sõjas" ellu jääda ning maailma asjadest aru saada. :(

    VastaKustuta
  2. ajupesu on ikka tohutu võimas masin nende ajupesijate käes .. lapsena õpetatu on nii kindlalt peas et seda sealt välja taguda on hirmus raske ....

    VastaKustuta