Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

15. juuli 2016

Pap-test

 Eile  siis käisin naistearstil , loodan et mehed ei loe seda juttu ja kui kogemata juhtuvad peale siis klikivad kohe edasi, ei pea lugema. Kõik teised inimesed, st. naised saavad minust aru, sest kõik naised käivad naistearstil  ja kes ei käi, see on  täielik idioot , sest sõeluuringutel  käimine on väga vajalik, samuti mammograafias .  Et avastada seda paha haigust juba esimeses staadiumis. Muidugi loodan, et minul  teil seda haigust ei tuleks kunagi. Olen tundnud mitu inimest kes on surnud vähki .
Seepärast  imestan neid lollakaid artikleid, mis on vastu tulnud  selliselt lingilt nagu on Telegramma, see on see  link kus väidetakse et maa ei olegi¨ümmargune .
No mis sealt siis veel tahta.
 Noh mis tahtsin kirjutada on see, et juhtus  mind uurima selline inimene kes tegi mulle  haiget, on ennegi korra nii olnud, aastaid tagasi ja isegi olen peaaegu  kindel, et oli seesama inimene . Teate, inimene ise oli sõbralik,probleemi tekitas see et ta ei leidnud seda emakakaela ja  see sorkimine, tegi haiget, kui otsis seda kohta  kust võetakse see proov. Tükk aega otsis ja siis äkki leidiski kergesti aga see minu piinamine. Jube vastik, vastik, vastik .  Ongi inimese osavuses  kinni - mõni oskab seda, leiab õige koha ilma kõhuõõnes sorkimata.  Teine ei oska  ja jätab veritseva jälje.

Sõeluuring tähendab seda, et emakakaela  pahaloomuliste muutuste avastamiseks võetakse naiselt PAP-test ehk emakakaela pinnaepiteelilt kogutakse rakke. Need pannakse alusklaasile, värvitakse ja uuritakse mikroskoobi all, kas rakud on normaalsed või esineb muutusi. “Kui PAP-test annab viite vähieelsetele muutustele, suunatakse naine edasistele uuringutele.” Minule öeldi et vastus tuleb kahe kuu jooksul . Igaljuhul kui ma sealt puki pealt tõusin olid silmad pisaraid täis,  sain nutukrambid, kuivatasin silmad ja palusin vett klaasitäie , siis rahunesin, panin päikeseprillid ette, et koridoris olevad ootajad ei näe mu punaseid silmi ja kobisin välja. 
Eero juba ootas autos, siin sain siis ennast välja nutta ja seegi veel ei aidanud, kodus nutsin veel natuke ja nüüd kui kirjutan siis ka veel pisarad tilguvad.  Aga saan aru et see uuring on vajalik ja  olen  rahulik nüüd kui see on tehtud, ega see pole meeldiv see pukis käimine, noorena , kui lasteaias töötasin siis pidime iga kolme kuu tagant käima kontrollimas ja see vastikustunne on sisse juurdunud . Aga oli kohustuslik käia.  Pärast vist oli iga poole aasta tagant, praegu ma ei tea, kas peavad  veel käima  sanitaarraamatuga  puki vahet . brrrr ...



ei taha hirmutada aga see asjandus on see millega otsitakse emakakaela

 ja nendega võetakse testnäide
    Reaalselt on natuke valus kui proov  võetakse kuid see kestab ainult sekundi   ja selle kannatab iga naine ära ... Nagu sünnitusegi mis kestab mitmeid ja mitmeid tunde . Aga me naised oleme ju nii kannatlikud .
Nii et  sõeluuringutel käimine on  oma tervise huvides väga vajalik, aga seda tehakse ka ainult 5 aasta tagant ja üle 60 aastased peavad juba ise käima ja neid enam ei kutsuta ...


2 kommentaari:

  1. Sanitaarraamatu jaoks tuleb nüüd ainult rõntgenis käia ja seda iga 2 aasta tagant.
    Mul on siis küll oma arstiga vedanud, et ma pole midagi proovi võtmisel tundnud.Natuke ebamugav ja tüütu on see küll, aga ei midagi hullu.

    VastaKustuta
  2. sain juba vastuse - kõik on korras

    VastaKustuta