Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

13. märts 2014

Emakeelepäev



Homme on emakeelepäev EESTIS
Ma armastan Eesti keelt, ma olen õnnelik, et oskan seda keelt, et oskan lugeda, et oskan kirjutada, et oskan mõelda selles keeles. Eesti keel  on nii ilus keel .   Eesti keeles on hea rääkida.
 Kui elasin  ise Eestis, siis ei saanud  sellest nii aru .  Siis aga hakkasin õppima Soome keelt ja mõistsin, kui teistmoodi see keel on meie omast .   Soome laulud tundusid mulle jube koledatena ja mitte ei kuulnud riime nendes lauludes . Ei kõlanud nii hästi kui meie oma armsad laulud .  Nüüd kui olen juba harjunud, siis ei tundu enam nii rõvedatena, aga siiski tunduvalt meeldivam on kuulata ja laulda eesti  laule. ..
 Ma ei tea kui paljud on tundnud suurt rõömu sellest, kui  astuvad maha Soome laevalt ja saavad hakata suhtlema oma armsas emakeeles ???
Võib olla, et olen see mina üksi - ei tea . ?
See on võrrtu tunne , ümberringi kõik räägivad eesti keelt -  mobiilid helisevad - nendele vastatakse  eesti keeles ...  istud taksosse et bussijaama sõita - kuuled  eesti muusikat ja taksojuht räägib eesti keeles . ( vene keeles ka teinekord aga see ei morjenda )
Alguses lähevad mõnedki sõnad sassi, sest kui pidevalt puhud  ikka suomea  siis lihtsalt üleminek on   alguses raske.Näiteks ... ei oska kohe  öelda "palun vabandust" ja tuleb soome keeles  "anteeks" palju lihtsamalt suust välja .
 Natukese aja pärast aga saad oma emakeele tagasi suhu ja kõik on ok .
Mulle meeldib lugeda, aga tunduvalt kergem on lugeda oma emakeeles kui võõras , õpitud keeles .
Oma emakeeles loed isegi seda, mis on ridade vahele kirjutatud - teises keeles on seda esialgu väga raske teha .
" Poiss läks üle silla "
 Selle lausega  võitis ennast eesti keel maailma ilusamate keelte hulka,  nii olen kuulnud ja lugenud - ei tea- on see tõsi või vale, aga see mulle meeldib .
  Aasta 2013 valiti koledamateks sõnadeks
loe siit


U. Nemvalts  foto

1 kommentaar: