Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

5. jaan 2023

Aasta 5. päev

  Veel on tuttavaid, kes helistavad ja soovivad uut aastat , veel võib. Aga homme juba  hakkan koristama ja pakkima  tasapisi oma jõuluasju kastidesse ja karpidesse, et siis  peagi jälle  neid välja võtta ja laiali laotada ..  Nii mitu aastat on jäänud mõned kastid täiesti  puutumatult kamorka riiulile sest ma ei taha enam nii palju asju laiali laotada sest olen adekvaatne inimene ja saan aru et mul on vaja need samad asjad pärast jälle ära koristada .  Kuusk on mul tehiskuusk ja valge.   ei aja okkaid ja on päris ilus ja mis kõige huvitavam see aasta ma ei riputanud sinna kuusele üldse ehteid , ainult  ketid lampidega ja mulle ei meeldi kui need vilguvad kuid õnneks saab neid programmi abil paikka panna ka nii et nad lihtsalt ei vilgu.  Küünlad samuti on nii sarnased päris vahaküünaldele, aga käivad patareidega ja samuti on 6 tunni programm .   saab ise sättida .. 

 Jaa  see aasta veel kaunistasin ka aknaid, järgmine aasta seda ei tee ..    luban endale .. Mul on nii palju aknakaunistusi et ma võiksin vabalt kogu maja ära kaunistada, aga kellele seda vaja on , Väga palju on ka kangasmaterjali mida olen lihtsalt iga aasta lapanud edasi tagasi aga pole  kastist välja võtnud kuna pole vaja  ..  need siis lähevad ikka  kirbukale või lausa prügikasti ... mis neist ikka säilitada kui ma neid ei kasuta ..  Kardinaid on ka mitmeid ja mitmeid aga kuna olen otsustanud et enam ei vaheta jõulude aeg kardinad et sobivad täitsa tavalised ka siis ka  need tuleb kuidagimoodi  ära  anda vöi viia kirbukale . 

 Täna tuli Eestist  pension ja kuna  see aasta kohe alguses on natuke tõstetud siis  peab jälle viima selle kohta tõendi  siin kohalikku pensioniametisse . sest kui kusagil raha antakse juurde siis siin kohe võetakse samavõrra vähemaks ..  Soome rahvapension käib tulude järgi ja  kui  on mujalt saadud vähem, kui  siinne keskmine   rahvapension, siis antakse juurde nii et  saab see keskmine summa täis .. .. kahte  rahvapensioni ei anta .  ära loodagi . No vot ja  kuna nüüd vaja jälle teha tasaarvestus ja paberite jama on nii tüütu ausalt kohe .  

 No vähemalt ühe asja on nad saanud ära muudetud 

 See on see, et  ennemalt võeti igal eestlasel, kes elas välismaal ja sai pensioni eestis töötatud aastate eest  võeti  20 % tulumaksu maha ja selle sai tasaarvestusega tagasi järgmisel aastal,   taotluse põhjal , eelmise aasta kohta .   ja sellega oli niisugune paberijama jälle ..  siis nüüd on sellest aru saadud ja uus seadus näeb ette, et tulumaks võetakse kohe   maha Eestis ,enne kui saadetakse pensionipäeval raha siia arvele .  siis  hakkame saama kohe õige summa .. ja kuna tõsteti tulumaksuvaba pensioni suurust siis enne oli see 500 kui minu ema veel elas siis nüüd on see 704 eurot ja on lubatud juba et  pension peaks tõusmna 700 euroni .. eks me näe     ...  igaks juhuks kirjutan siia

 EESTI PENSIONIAMETI    aadressi 

 15092 Tallinn   Paldiski mnt 80  telef..  

  612 13 60 






 TORUMEES käis üleeile . Nimelt kaebasin novembris kunagi, et meil on kuum ja peab kogu aeg aknaid lahti hoidma ja et radikad on liiga kuumad .  Nüüd siis lõpuks tuli üks ... 

 Keeras suurte torutangidega siit ja sealt nii, et  radikas oli lõppkokkuvõttes täiesti külm tema  lahkudes ja peale selle tilkus  veel vett ka nii, et Eero pistis väikese ämbrikese sinna alla .   eile siis mees kaebas et tilgub see üks radikas ja täna siis tuli uuesti keerama ..  

Nimelt meil on nii vanad need termostaadid ja  ventiilid, et need tuleb kõik välja vahetada  ja öeldi, et  see tehakse kiiremas korras ära, eks siis näeb kui kiiremas korras .. 


Siin ikka venib ja venib see asi .. soss sepad saadetakse remontima ja hea et üldse torud terveks jäid .. 





 Jenna helistas. Rääkis toredast aastavahetusest ja  uue  aasta vastuvõtmisest sõpradega ,Jenna üle on mul alati hea meel .😍😍😍😍

 Ise  aga telefoneerisin  Silvile ja  Annelile . 😉😊

Õhtul läks mees jäähalli, mängu vaatama ja mina tegin lihapirukaid ...  tulid head küll .. hea ,et ma kõik ära ei söönud enne kui Eero koju sai .

Täna maksin ka Elenia elektriarve ära , ma nii igaks juhuks vaatasin eelmisel aastal jaanuaris oli sama arve 85,51 € ja nüüd see aasta esimene Elenia arve oli 78,65.€ Nii, et  kokkuhoiust on kasu ka . 

Samas veel märkasin  et Soome tööpension ka tõusis 41,58€ võrra ..  jee ...  

Samuti meie üür  tõusis 30 € võrra , Nii et aasta alguses sellised uudised .. 

 Veel lugesin Telia  teadetest , et tõstetakse telefoni vastaja teenustasu , seda mul küll vaja pole  .. ja õnneks saab vastaja ka maha võtta 



Eesti pensioni taotlemine välisriigis elades

Kui elad Euroopa Liidu liikmesriigis, Norras, Islandil, Liechtensteinis, Šveitsis või Eestiga kahepoolse sotsiaalkindlustusalase koostöökokkuleppe sõlminud riigis, siis Eesti pensioni taotlemiseks:

  • pöördu oma elukohariigi sotsiaalkindlustusega tegeleva asutuse poole
  • esita neile Eesti pensioni taotlemiseks vajalikud dokumendid


Sinu elukohariigi pädev ametiasutus edastab ise sinu pensionitaotluse meile.

Kui elad mõnes muus välisriigis, pane tähele, et Eesti pensioni saamiseks peab olema vähemalt 15 aastat Eestis omandatud pensionistaaži. Pöördu Eesti pensioni taotlemiseks otse Eesti Sotsiaalkindlustusameti poole.
Loe pikemalt pensioni taotlemise kohta.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar