Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

30. märts 2013

Klassiõde käis külas

 Eelmine nädalavahetus käis Tallinnast Pisi -Peda klassiõde ÜLLE  Tõnumaa, neiupõlvenimega Niinemägi , siin Hämeenlinnas Reggio Emilia  seminaril, Katuma lasteaias,  kus ka mina olen olnud tööpraktikal .
Ülle tuli koos väikese rühma kasvatajatega . Teised jäid Helsingisse ühe kasvataja mehe töökorterisse, kes nad siis järgmisel hommmikul Hämeenlinna toimetas.  Aga Ülle viidi bussijaama ja sealt siis tuli 19.45  Tampere bussiga Hämeenlinna. Leppisime kokku, et lähen talle bussijaama vastu kell 21.05 .

 Enne 21- te kutsusin takso ja oli tõeliselt tore taksojuht .  Taksosõit on minule odav,  ühe otsa eest 3 €  ja siis küsisin,  et kas pean maksma kaks otsa, kui bussijaamast võtame inimese takso peale ja tuleme sama taksoga tagasi . Taksojuht ütles, et võib  bussijaamas 10 min. oodata,  siis pean võtma juba uue takso ( või maksma 2 otsa ... )  Noh ja et me ei peaks   seal bussijaamas kaua ootama siis ütles et sõidab aeglasemalt, et mitte nii kiiresti kohal olla.   Siis tiirutasime veel linna peal  ja siis lõpuks veel bussijaamas ootasime minuti või paar .. 

Siis lõpuks tuligi Ülle buss.    ÜLLE TULI BUSSIST VÄLJA JA JÄI SEISMA JA MIND OOTAMA ...  Siis mina hõikasin ÜLLE .. ja ta tuli jooksujalu minu juurde . Kallisime ja taksojuht  võttis Ülle koti pani taha pakasnikusse ja Ülle istus taksosse , sõitsime koju . Pakkusin Üllele kana kookoskastmes ja riisi,  salatit ja kalasalatit. Ülle oli nii erutatud, et  tõstis kalasalati teisele taldrikule ja unustas proovida .. 
Wc uksega sai palju nalja , kuna keegi uutest inimestest ei oska seda millegipärast avada ja sulgeda,  siis õpetasin enne wc- sse minekut kuidas seda kinni ja lahti saab .  Ehk siis mõlemat korraga ei saa teha , vajutada linki alla ja keerata lukku üles ... Vot, ja millegipärast tahetakse seda alati teha ... . Seda nippi ei saanudki  Ülle selgeks ...   Rääkisime klassiõe Üllega kooliajast ja klassikaaslastest . Ülle oli muidugi reisist väsinud ja  panin ta suurde tuppa lahtikäivale diivanile magama . Paksu tekki ta ei tahtnud kuna arvas, et meil on väga palav ...    
 Ülle jäi kohe norskama ,aga  Eero (minu mees ) küsis kas tal meest ka on ja ma vastasin, et ei ole et tuli mehe juurest ära ja siis Eero arvas, et otsime talle siit mehe,  ja lisas et kahju, et Jokke ära suri ... Jokke oli meie kunagine hea naaber , olgu muld talle kerge ...

 Järgmisel hommikul jõime kohvi ja siis kalasalatit ...  jutustasime ja näitasin albumit ...
siis tõlkisin Üllele ühe   väikese artikli, et äkki läheb vaja . Ülle kirjutas mulle külaliste raamatusse head sõnad ja varsti hakkasimegi minema ... Viisin  Ülle taksoga kohapeale kus juba naised ees ootasid , tegime pilti ka.
ÜLLE ON VÄGA ANDEKAS . ta on lugenud cd peale laste muinasjutte , kirjutanud artikleid ,  koostab lasteaialehte internetis http://www.lasteaed.net/
ja  palju muid toimetusi ...
TA  on kirjutanud sõnad millele tegi muusika Urmas Alender, kes  leidis need sõnad kunagi noorteajakirjast  "NOORUS"

MINU EESTIMAA LAUL


Siin on minu kallis külaline
Ülle Tõnumaa.
 

 Siin on selle laulu sönad

Minu Eestimaa püsib minus,
ta põldude ristikulõhn.
Minu Eestimaa püsib minus,
ta keel ja ta kodune õhk.
Minu Eestimaa püsib minus,
ta kutset ma eneses kuulen.
Minu Eestimaa püsib minus
ja kestab mu kasinas luules.

Veel rahu toob kuuskede kohin
ja kurvaks teeb kaskede lein.
Veel haljendab koplites rohi
ja väriseb maarjahein.
Veel järvedel ehapunas
partide igatsev hüüd.
Ning päikese kustuvas kumas
endal kui tunneksin süüd.

Minu Eestimaa püsib minus,
ta põldude ristikulõhn.
Minu Eestimaa püsib minus,
ta keel ja ta kodune õhk.
Minu Eestimaa püsib minus,
ta kutset ma eneses kuulen.
Minu Eestimaa püsib minus
ja kestab mu kasinas luules.

Ja tulgu või halvadki ajad,
ei läheks ka ajades.
Kuni siin mind ükski veel vajab
neis madalais majades.
Ja tulgu või halvadki ajad,
ei läheks ka ajades.
Kuni siin mind ükski veel vajab
neis madalais - madalais majades.


 





 
 


ÜLLE  kirjutatud ja väljaantud raamatud

KATUMA .lasteaia ees, kus toimus seminar

"Mees ja auto" raamat
 autor Ülle Tõnumaa
 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar