Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

26. sept 2013

Raske päev




Mitte et just see päev oleks olnud raske,aga füüsiliselt kannatasin täna hästi palju valu.
Esiteks eile  saatis  kirbukapidaja telefonisönumi   ja palus, et kas ma saaksin tulla täna hommikust 9.30 -11.00 kirbukale. Et siis  nemad  (kirbuka töötajad )saavad minna  ühe teise kirbuka avamisele,olin muidugi nõus . Vastasin  sõnumile et tulen .
Täna hommikul aga ärkasin nii suurte valudega jalas et oli väga väga valus üldse mingit sammu teha. Isegi vetsu oli valus minna.
Käisin dushi all ja sättisin ennast ikkagi minekuks valmis . 
Kirbukas on ju siinsamas lähedal  50 m kaugusel majast . Aga et siinna jõuda pean  ületama takistusi . kaks treppi oma majas ja siis kaks treppi üles kirbukale .
Oh, poole tee peal oli  juba selline tunne, et selg ei pea vastu ja jalale astuda ei saa ...  aga rühin ikka edasi nagu vene sõdur sõjatandril,  ikka hurraa ja edasi , noh sain need trepid siis kuidagiviisi ületatud ja jõudsin kohale, kohe perseli tooli peale .  hakkas kergem ..
Naised olid veel nats aega koos minuga ja siis läksid avamisele ja kohvi jooma.

 Mul oli veidi igav sest kedagi ostjaid ka ei olnud, vahtisin siis niisama seal kassas .  Siis tuli  inimesi . Selle tunni aja sees oli umbes 10 külastajat, igaüks ostis midagi ja üks mammi tõi kotitäie mehe vanu riideid ..,. siis tuli veel üks minu tuttav, Marja,  kes  tuli vaatama ja ostma  punast lahtikäivat plüüshist diivanit ... hinnaga  20 €, aga ta ikka loobus sellest, sest ütles, et materjal ei meeldi. ei tahtnud sametit - vaid tavalist ... .  siis tulidki teised tagasi ja mina kutsusin tuttava enda poole kohvile .



Keetsin  kohvi ja  tegin karjala pirukaid soojaks mikros ja panin neile peale munavõid ...

  Siis näitasin talle facebookis mõningaid asju mida ta palus . Ta oli minu pool poole kaheni( paar tundi siis ) ... Siis kutsus¨endale takso välja ja sõitis minema . 


Ja mina kutsusin oma uue külalise .

 Nimelt tuli mulle paar päeva tagasi  meie pensioniametist ehk siis KELAST  paber, kus öeldud, et  on nende poolt tehtud ümberarvestus  alates
okt. 2012 kuni sept. 2013 ja kuna mu  töövõimetuse protsenti   EESTIS tõsteti   siis ka pension tõusis oktoobris 2012  148 €urolt  161 €uroni .
 nüüd kuna minu EESTI pension tõusis, siis samavõrra langetatakse Soome rahvuspensioni .ja kuna ümberarvestus tehti vast nüüd aasta löpus siis:
liigamaksu oli minule tehtud lausa 340 € eest
 
Vat nüüd pean selle tagasi maksma mina va röövel
 
 
 . Kutsusin siis appi teadja inimese, kes tegeleb nende inimeste probleemidega kes kusagil mingisse võlga jäävad ...

Tema vaatas mu paberid läbi ja aitas koostada paberi- seletuskirja et  see pole minu süü läbi juhtunud ja kas saaksin selle summa maksta kuidagi väikeste osade kaupa  mitte kõik korraga ..
Tegime need paberid valmis ja siis tuli ka mu isiklik mees koju .

Ja siis  ta viis mu  Hämeenlinna pensioniametisse ja  mul jalg oli endiseset veel valusam, kuna hommikupoole väsitasin juba ...

Seal muidugi järjekorrad ja istusin ootasin oma aega ..

  Asi sai sisse antud ja   seletatud ja paberid üle antud
Tahtsin nüüd ainult koju -koju -koju jalad üles ja   maha ...istuda .

 Selle asemel hakkasin aga koristama magamistoas riietekappi, mille olin hommikul segi tuhninud ...  seal läks siis aega .
 Siis tegin natuke öhtuks süüa vaatasin telekat , olin arvutis,  helistasin emale ,  minule helistas Anneli . Jutustasime BB saatest .
 vahepeal kui telekat vaatasin jäin magama ja see mida tahtsin vaadata jäigi vaatamata . kui ärkasin oli saade l'äbi .... heheh

raske päev raske päev ja nii ülekohtune . Selles mõttes et

  Olen   27  aasta jooksul lasteaiakasvatajana välja teeninud  EESTIST pensioni   BRUTOS  üle 200€
siis kätte ma saan sellest   169 €  , sest tulumaks 21% läheb maha EESTI kasuks .  ????  

Soomes  aga  seaduse järgi loetakse tuluks  raha mida olen välja teeninud      mitte  mis minu arvele kantakse iga kuu tegelikkuses .
  Samuti on nii ebaõiglane ei ma maksan tulumaksu 21 %   ainult seetõttu, et elan välismaal . ja pole mingit vahet -ui vähe ma pensioni saan.
ma olen 27 aastat olnud tööl ja minult võetakse väljateenitud  pensionistpeaaegu 1/4  osa tagasi -

On suur õnn, et elan Soomes  ja jõudsin siin  5 aastat tööd rabada ...  enne kui jäin invaliidiks .  seetõttu ma saan ka tööpensioni ja rahvapensioni ja olen võimeline maksma   üüri ja elektri , arvuti ja telekaprogrammid telefonid ja muud väljaminekud ...
Ma ei kujuta ette, mida oleksin teinud - kui oleksin jäänud invaliidiks EESTIS ????
Siin ma nüüd virisen , et  ebaõiglus, aga tegelikult kogu elu Eesti pensionäridel ja invaliididel on üks suur ebaõiglus ...  ja seal ei aita keegi sind ... tule toime kuidas tahad .
 Andsin avalduse kevadel sisse ja tahan,et mulle antakse soome kodakondsus.

Usun,  et oleksin seda pidanud tegema juba enne .

 

 

 

 

 

 

 õhtuks on mul jalg tavaliselt paistes niimoodi

 
 

AH JAA meelde tuli veel see et sain täna kingituseks kaks inglit
Ühe tõi Larissa  siis kui just olin minemas  pensioniametisse , saime õues kokku ja ta ütles : " Mul on sulle kingitus "
"Oi " -imestasin mina    . Sünnipäev ju ammu möödas , aga ta ütles et siis kui oli õige päev siis  ei saanud tulla ja kuna teab, et kogun ingleid siis oli leidnud mulle hästi ilusa inglikese ... .
Larissa oli tööl siin   suvel aias kus tegi heakorrastustöid ...  sain tuttavaks toreda naisega ...
Teise, väiksema valge  ingli tõi  meie kirbuka  Sari - teiselt kirbukalt . sinna saab kõrvale panna küünla põlema ...

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar