Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

24. jaan 2019

Abistatud enesetapp

 Eile nutsin terve aeg, kui pealtnägijast saadet  vaatasin . Eutanaasiast olen ennegi kirjutanud (6. 06    2013) ja mõelnud, aga see oli nii hingeminev saade, kus  Jane rääkis oma kavatsusest minna Sveitsi  abistatud enesetappu sooritama ..
  See oli tema sügavalt isiklik otsus  ja keegi teda ei saa- ega ei tohigi takistada, sest ta ei taha surra   liikumatuna ja lamatistega haigevoodis kui ei saa liigutada enam isegi oma silmalauge ja viimasena kui hingamine on  täiesti võimatu,  siis alles saabub surm ..
   Tema seda oodata ei taha …  See lihashaigus on  ravimatu ja see ka, et Eestis keegi ei  suuda organiseerida  pidevat  hoolitsust 24/7  inimeste eest kellel on nii raske haigus .  Eestis pole ju raha  . meil pole kellelgil  nii palju raha et saaks  inimväärset hoolitsusst siis kui vaja ..
No  tõele au andes   on, muidugi, on rikkaid ka ja  on häid   hooldamisvõimalusi ,aga   RAHA RAHA RAHA on see   millest sõltub meie heaolu ..   Nagu nägite ise Savisaar on hea näide - lõigati jalg otsast ja   ei läinud kaua kui  kõndis juba proteesiga  …  raha on ja jalg pandi otsa ,  no mitte jalg, aga protees, aga   kiiresti see käis- sest oli rahalisi võimalusi ..  Mina olen juba 8 aastat  liikumispuudega . mina tahan ka uut jalga aga mul ei ole raha selle jaoks ja vindun  kogu aeg  .. Täitsa viha teeb ausõna …

  See on nii raske teema ,
Kui tugev oli  Jane sõbranna ja kui tugev oli tema tütar, kes suutis  nutmata ja isegi naeratades  sellest rääkida ja  oli nõus ema otsusega ja toetas teda …
 Tuleb välja, et isegi selle sammu jaoks peab olema palju raha …    Pealtnägija lehele FB s oli märgitud ka arve number  kuhu saab annetada, et see naine saaks oma otsuse täide viia ..
 Kas ma ise suudaks sellist otsust  vastu võtta ?
 Kindlasti   peaks sellest eelnevalt mõtlema. Samasugune  situatsioon võib tulla insuldi tagajärjel kus inimene on liikumatult voodis ja ei saa liigutada ei kätt ei jalga  …  milleks siis   mädaneda elusalt  võib ja peab väärikalt lahkuma … Eestis pole veel eutanaasia lubatud .  aga mõnedes riikides on …  Aga sellise otsuse peab kusagile kirja panema ja et sugulased siis ei pea tegema seda rasket otsust.  Soomes on väga  tavaline et inimesed eluajal kirjutavad juba valmis oma tahte avalduse  et kui juhtub midagi siis palutakse mitte elustada kui  peab minema kusagile aparaatide alla hingama  või kus mõningad  elutoimingud  ei toimi ,aga süda lööb .  Siis näiteks mitte toppida hingamisaparaadi alla .  ja kui süda näiteks operatsiooni  tagajärjel ei hakka toimima, siis pole  vaja elustada.

 Nii  raske probleem ..  Aga mõtlema peab   panen siia Jane hoiuarve nr    EE93 1010 5020 0909 9005
Jane Paberit


JANE SAIGI VAJALIKU SUMMA KOKKU TÄNU  EESTI RAHVALE JA ANNETAS ÜLEJÄÄGI VEEL VÄHIFONDI …  

VÄGA PALJU ON NÜÜD MEEDIAS SELLEST KIRJUTATUD .. 

2 kommentaari:

  1. Mina ka vaatasin seda saadet ja nii kurb hakkas.Seal oli tõesti naer läbi pisarate. Tegelikult ei tea me ju üldse, mis selle vapra naise südames tegelikult toimub. Üks asi on julgelt teatada, et jah ma olen otsustanud ja küll ma selle raha saan ka kokku, aga tegelikult on see ju täiesti lõpp ja peale seda ei ole enam midagi. Julm on mõelda, et naise suurimatest muredet oli see, et äkki mu käed enam ei tööta ja ma ei saagi selle rohupudeli korki lahti keerata.
    Nägin pealt ka oma vanemate hääbumist ja vähihaigete kannatusi.Mõtlesin siis samuti, et miks inimene peab nii palju valu kannatama , terveks sellest enam ei saa, aga minek võiks ju ikkagi natuke lihtsam olla.Mõistan ka lapsi, kes on ema otsusega leppinud. See näitab, et nad armastavad teda väga ja ei soovi talle enam lisakannatusi.Saan aru küll, et inimene peaks elama nii kaua kuni talle on aega antud, aga kui seal tunneli lõpus enam ühtegi valgust ei paista ja kannatused on juba nii suured kas siis tõesti ei võiks kõik inimväärikalt lõppeda ja lahkuda oma lähedaste toetusel.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. just , nii ongi … Kuni veel pole läbi mõeldud see asi, et kuidas hoolitseda selliste inimeste eest on eutanaasia ainus hea võimalus aga kuna meil seda ei tehta siis on endal ka lihtne variant olemas.

      Kustuta