Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

10. nov 2022

Eile sain uniapnea aparaadi

 Eilseks oli kopsupolikliinikusse kinni pandud aeg . Mind kutsuti kohale ,et loovutada mulle  '

  Air Sience 11   aparaat,  mis aitab mul hingata, kui mul öösel magades äkki hingamine seiskub .  Seda olen oodanud kevadest saadik. 

 Järjekorrad on väga pikad, sest neid uniapnoed põdejaid on  väga massiliselt nüüd avastatud seoses sellega, et on hakatud laialdasemalt uurima .

Mul avastati see  nii, et käisin arsti juures ja muuseas kurtsin seda, et olen hommikuti väga väsinud ja ei jaksa kohe midagi teha, pean minema  veel tagasi voodisse ja magan lõunani -siis alles saan kuidagimoodi  virgemaks ..  samuti kaebasin ka seda, et ärkan mõnikord öösel sellepeale, et   süda lööb rinnus nii kõvasti , et hüppab või välja . 

See hirmutas  ...  ja arst saatis  uuringutele ja seal mul see ka avastati keskmise raskusega  uniapnoe..  siis tehtigi pulssoksümeetriline uuring, mille korral mõõdetakse erilise anduri abil veres hapniku osarõhu ja südame löögisageduse muutusi ja  siis sain teada et  tunni aja jooksul uurimise ajal mu hingamine seiskus 

25 korda  ja pikem paus oli 1 min ja 37 sek . 

 See hirmutas päris ära . 

Uneapnoe sündroom. Sündroomi olemuseks on une ajal tekkivad perioodilised hingamispeetused. Magades langeb kõri-neelulihaste toonus, õhu juurdepääs hingetorru väheneb või katkeb ning kujuneb hingamispaus. Uneapnoele on iseloomulik valjuhäälne ja ebaregulaarne norskamine, sagedaste ärkamistega rahutu uni. Uneaegsetest hingamishäiretest moodustavad obstruktiivset laadi hingamishäired umbes 95%.

 No vot ja eile siis väljastati mulle see aparaat , millega käis kaasas ka pikk õhuvoolik ,

 juhe mille üks ots on kinnitatud aparaati ja teine ots seina.  

 siis on rihmad mille küljes on ninamask    

ja veekonteiner, et see õhk mis ma nina kaudu siis sisse hingan on niiske ja soe  ..  Kõikide asjade kohta anti täpsed juhised  millal ja kuidas ja millega neid pesta ja kuidas hooldada ...

Juhiseid andis  arst tund aega ja mul poleks olnud midagi meeles kui ma poleks taibanud peale panna kõnesalvestuse . Kui koju tulin oli nii hea kuulata ja  aparaati töökorda seada.

 Arst muidugi ütles et see kohanemine võtab paar nädalat aega et harjuda selle  puhuriga  sõbralikult  koos eksisteerima ja käskis harjutada juba päevasel ajal telekat vaadates ja raamatut lugedes ... ja nii ma tegingi 

 Aparaat peab öö jooksul vähemalt 4 tundi töötama, muidu võetakse see minult ära kui ma ei kasuta  korralikult . 

Aparaadis on  mälukaart ja see on ühenduses polikliiniku arstidega  nemad saavad kontrollida ja vaadata- kuidas ma seda kasutan ja kui kaua ja vajadusel muudavad õhusurvet ja niiskust .. seda saab teha  eemalt .. 

Samuti laadisin alla äpi My Air minu telefoni ja selle kaudu saan hommikul ise vaadata   kuidas mul oli   öösel  hingamisega .. 

 Kuna ma päeval 4 tundi juba harjutasin, siis  otsustasin, et  kohe magama minnes et pane seda seadet   peale , vaid siis, kui ma kell 2 tavaliselt pissil  käin siis peale seda  ... 

 Aga juhtus ime ja ma ei ärganudki kell 2 öösel vaid alles kell 4  , see oligi ime sest seda ei juhtu  et ma kell 2 ei ärka , ei tea kas olin nii väsinud sellest harjutamisest ..

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar