Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

5. okt 2016

Õpetajate päev


Eestis pidi olema üle 50% õpetajatest naised  ja suurem osa  juba üle 50 aastased naised .
Ma tean vanemaid ka .
Sellises vanuses on juba kogemust ja puha .
Selles vanuses ei tahaks ka töötuks jääda ja selle aja inimesed  pole ka selised, et kergesti mõnda uut eriala õppima hakkaksid.
Töökohast on vaja kinni hoida, et  kasvõi pensionini vastu pidada - kui pensioniiga kasvab- siis on varsti need õpetajad ka juba kõik 70 aastased . Ja ikka koolis  õpetamas.
Samuti lasteaiaõpetajad, minu eakaaslased -on kõik 60 aastased lasteaiaõpetajad - ma ei tea  ka mina oleks ehk veel praegu lasteaiaõpetaja, kui oleksin jäänud Eestisse, sest kõik teised ju on, paljud  minu klassikaaslased  kellega koos Peda koolis õppisime ja endised töökaaslased  endisest töökohast, kes ikka veel samas kohas lastega tegelevad.
Kus ka mina oleksin olnud, kus siis muidu?
Töötuks ju ka poleks tahtnud jääda - ja ümber õppida kellekski - kas oleksin seda suutnud - ei tea .?
 Mäletan kui olin noor ja energiline lasteaiakasvataja ja seda kuidas sai lastega koos möllatud , käidud igal pool aktiivselt , sai joostud ja hüpatud ja tantsitud sai lapsi "karjakaupa" sülle võetud ja hüpitatud - kas ma praegu seda veel suudaksin - kindlasti mitte .
Lapsed rühmas olid ka aktiivsed, energilised, elujaatavad ja kargasid ja võimlesid  koos kasvatajaga.
Mõni kindlasti suudab ka kuuekümneselt seda, aga kuidas see kõrvalseisjale paistab- kas mitte naljakas - või imelik . Umbes sama nagu minikleidis  60 aastane vana kortsus näoga  naine, kes omaarust on veel täkku täis ja  noor kui  18. aastane .   
Muidugi võib ka väärikalt olla  ja teha kõike soliidselt ja vaoshoitult, aga lapsed jäävad  siis emotsionaalsusest ju  ilma ja  kasvavad (tuima)  vana kasvataja käe all, kelle meetodid on vanad ja ärakulunud ...  kes ei oska isegi nutitelefoni kasutada, ega arvutimänge mängida .
Paljud vanad oskavad ka ei taha neile liiga teha .
Tänapäeva lapsed on ju kasvanud muus keskkonnas kui meie ja nende jaoks on nutitelefon   kogu elu.  Võta lapse käest nutikas ja  näed mis siis lahti läheb ...  Seepärast  on vaja  ka  et tänapäeva õpetaja  peaks olema väga kaasaegne aktiivne ja nutikas, et  oma erialal vastu pidada ja mitte hulluks minna. aljud vanemad selle eriala esindajad " lähvadki hulluks", sest on väga raske  aru saada tänapäeva lastevanematest , nende nõudmistest, nende kasvatusmeetodid on  nii erinevad sellest mis meie omal ajal tegime . Paljud lapsed pole kuulnud ühtki laulu ema poolt laulduna, pole kuulnud kuidas raamatut ette loetakse ja pole raamatutki käes hoidnud, kuna see pole enam tänapäev .

Küll aga on nutitelefon käes tundide viisi ja laps kasvab   arvutimaailmas.
 Ma ei taha liiga teha  nendele paljudele õpetajatele kes on vaatamata vanusele ikka veel väga aktiivsed ja elujaatavad ja arenemisvõimelised.  Ja kõlbavad lapsevanematae  meelest tänapäeva lapsi kasvatama ja õpetama . Aga paljud noored ei saa bvana õpetaja meetoditest aru ja tekivad probleemid .
  Aga ka noored inimesed - kes on valinud õpetaja eriala  tahavad areneda oma erialal ja saada headeks õpetajateks ja saavadki. Seepärast oleks hea et nad saaksid kogemust ja arendaksid välja omad meetodid ja kogemused .
Ei tea keda valiksin  kui oleks valida noore ja vana ja kogenud õpetaja vahel . Oleneb inimesest. Õnneks ei pea valima.    Kooli saab valida, aga vist õpetajat mitte ja siis elu jooksul saad aru - kes sinu õpetajatest jääb sulle meelde ja kes ei tule mitte kunagi meelde.
  Minul on olnud palju häid õpetajaid, olen tänulik neile kõigile.   Mõnes mõttes tänan jumalat et pole praegu lasteaias õpetajana, sest ma ei suudaks seda enam .  Või siis oleks väga raske . Ei tea . ........

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar