Tere tulemast blogisse



Tere tulemast minu blogisse . Oleksin väga rõõmus kui jätaksite minule siia blogisse maha märgi, et olete siin käinud ja lugenud minu ülestähendusi . Selle eest oleksin väga tänulik

25. veebr 2011

Vabariigi 93 aastapäev

Kuna olen  Eestist kaua ära olnud  ei tea ma muidugi paljusid asju aga proovin ennast ikka kursis hoida
Kui ma kolisin Soome oli minu jaoks tähtis kaasa võtta oma maa lipp. Seda hoian praegugi alles.  Kodus seisab ta mul  eraldi  Eesti nurgakeses kus on veel teisi asju mis minule Eestit meenutavad ,seline nurgake vist on iga eestlase kodus kui ta elab kusagil väljaspool Eestit









Selline minu nurgake välja näeb
Ka väljaspool kodu olen tähistanud meie vabariigi sünnipäeva
Kui olin tööl hooldekodus siis korraldasin seal EESTI Vabariigi aastapäeva puhul näituse ,stendil olid pildid Eesti kuulsamatest sportlastest , kirjanikest, oli  eesti loodust tutvustavat materjali , oli tutvustavat materjali selle kohta missugune on eesti rahvuslill, rahvuslind, rahvussöök ja jook ,rahvuskivi . Oli meie laulupidudest , oli fotosid meie linnadest , oli kodust kaasa toodud ka  lipp, sini-must -valge küünal ,  ja muid "eesti asju "nagu Kama jahu , rahvuslikke mustreid ja ka Manilaiul kootud seelikuriie . Laulsin vanuritele eesti keeles HÜMNI  ja näitasin pilti presidendist koos abikaasaga .
See on küll väike asi, mis tegin meie Eesti heaks, aga töökaaslased  olid meeldivalt üllatunud, et oma kodumaaad nii meeles peetakse.
Kui asusin tööle, siis veel nii mõnigi vanem inimene nimetas Eestit ikka veel venemaaks ,  peale selgitustööd hakati asju oma õigete nimedega nimetama ..
Soomes kutsutakse EESTIMAAD Viroks ,  ka töö juures nimetasid töökaaslased meie maad niimooodi ,ütlesin, et öelge  Eesti , see kõlab ilusamini ja varsti nii tehtigi minu kuuldes vähemalt .
Tegelikult oli tore et tunti huvi ja ma selgitasin asju suure heameelega , õpetasin eestikeelseid sõnu ja vahest laulsin eestkeelseid laule .

Siin on siis lauake Eesti Vabariigi sünnipäeva auks !






Kodus vaatasin õhtul  tv-st presidendipaari  vastuvõttu .
Korraldus oli niivõrd meeldiv
Enne kui kätlejad astusid presidendipaari ette loeti selge häälega ette kellega on tegu
Ükski  kommentaator ei kobisenud vahele, ega arutanud kleite, nii nagu Soomes  presidendi vastuvõtu ülekande ajal  on kombeks. Nimesid öeldakse Soomes  ainult sel puhul, kui on eriti kaunis kleit vöi külaline niisamagi väga kuulus .... nii et minagi tundsin ta ilma tutvustamata ära - no mis komme see on ... häbi!
 ÜHE NAISE PUHUL ÖELDI TELEÜLEKANDE AJAL  : ja nüüd tuleb kätlema see ilus punane kostüüm , ma pidin krepsu saama ... inimest kostüümiks nimetada on ikka jõhker tegu küll ...
nojah, aga siiski olen uhke et Eestis nii ei tehta ...
ja wc paberist ja prügikottidest kleite ma ka ei näinud ,nii nagu viimaks Soomes oli , inimesed on ikka väga ekstravagantsed omaarust ....   






1 kommentaar:

  1. Sa oled tubli!!
    nii armas on Su tegevus
    mina panin vabariigi aastapäeva hommikul söögilauale sinise lina peale musta ja selle peale valge
    siiani on nad laual, vahepeal käin valget ja musta vahetamas;)
    muidu on ikka ajakirjanduses ka Eestis ilgutud riiete ja välimuse pärast vastuvõtul olnute kohta
    see aasta oli kuidagi rahulikum, ma ei pidanudki eriti palju kommentaaregi peitma
    päike on hakanud kõrgemalt käima
    olen kodust jälle välja saanud
    elu läheb edasi
    kuigi on veel liiga palju asju mis silmad veele veavad;)

    VastaKustuta